sobota, 20 lutego 2016

Top 6 Kocich Miłości Literackich

Witajcie Kochani Czytelnicy i Czytelniczki.
 Drugi pierwszy post na tym blogu opijam pyszną kawą zbożową zastanawiając się czym Was na początek zanudzić. Moje myśli skierowały się na hołd i ofiarowanie Kociej godności dla 6 TOP KSIĄŻEK KOCIARY, jako że są to najważniejsze dzieła w moim Kocim życiu i to one spowodowały, że obecnie tu jestem. (UWAGA SPOILERY. CZYTASZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ)
 Właściwie tutaj powinna być jakaś puenta na temat mojej miłości to tychże tytułów, jednakże ja wolę przejść od razu do sedna sprawy: 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 1. ,,Dziennik Anne Frank'' -
Wzruszająca historia nastoletniej Żydówki podczas II Wojny Światowej. Anne wszystkie swoje przeżycia opisywała w dzienniku dla swojej wymyślonej przyjaciółki Kitty. Książka ta spowodowała u mnie nie mały płacz i godziny przemyśleń w łóżku. Jak okrutny był jej los jest doskonale pokazane gdyż dziewczynka opisywała wszystko z zaangażowaniem,  dosadnie opisując swoje emocje. Dzieło to skradło doszczętnie moje Kocie serduszko i trzyma do teraz. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 2. ,,Wróć, jeśli pamiętasz'' Gayle Forman-
 Kontynuacja bestsellera ,,Zostań, jeśli kochasz'' jest dla mnie o wiele lepsza od pierwszej części. Mimo że to w tamtej pokazano miłość, cierpienie, ból i takie tam pla pla pla, to właśnie ta pokazuje prawdziwe współczesne życie. Związek z udawaną miłością, presję kariery i ucieczkę od codzienności jaką znajdujemy w prawdziwym kochaniu. Cała historia pokazana jest oczami drugiego głównego bohatera pierwszej części- Adama, co bardzo mi się podoba, bo w końcu można się dowiedzieć, co naprawdę odczuwał w czasie wszystkich wydarzeń z 1 części.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. ,,Alicja w Krainie Czarów'' Carroll Lewis-
 Bo tylko wariaci są coś warci. Tytułu przedstawiać Wam nie muszę. Każdy zapewne nie raz się z nim spotkał. Ale czy każdy z oglądających film przeczytał świetnie napisaną książkę? Mogę się założyć, że nie, a warto bo jest jak już wspomniałam- wyśmienita. Uczy najważniejszych wartości w życiu i u wielu ludzi wprawia w stan refleksji.
 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. ,,Jutro'' Cała seria Johna Marsdena-
 Bestseller z którym w Polsce nieczęsto się spotykam. Książka opowiada o grupie nastolatków walczących na wojnie w Australii z tajemniczym wrogiem. Dzieła napisane łatwym w zrozumieniu, ciekawym dla nastolatków stylem powoduje, że całą serię pochłonęłam w kilka tygodni łącznie z czekaniem na przesyłki. 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
 5. ,,Harry Potter'' Cała seria J.K Rowling-
Każdy słyszał, każdy wie. Świetna seria, pouczająca, fascynująca, wciągająca i jedyna w swoim rodzaju. Nic dodać, nic ująć. Po prostu miłość do końca życia.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6. ,,Igrzyska Śmierci- Kosogłos'' Suzanne Collins-
Zapytacie się pewnie dlaczego akurat jedna część, nie cała seria. Otóż w poprzednich częściach poświęcone wszystko jest Igrzyskom. BITWA BITWA ŚMIERĆ BITWA ŚMIERĆ. Tak w skrócie. A ta nie, ta pokazuje wojnę, żądzę władzy, śmierć Primrose i Finnicka ( żałobę mam do teraz) i to, że nawet po traumatycznych przeżyciach trzeba się podnieść.                                                                               Proszę fanów Igrzysk o nie zabicie mnie ale właśnie w tej, ostatniej części naprawdę polubiłam Kotną. W wcześniejszych częściach była raczej nijaka, niby wojowniczka ale nie było tego ,,czegoś'' co w tej części ukazano. Szczególności kiedy zastrzeliła Panią Prezydent pod koniec książki. Taka, hmm kobieta z jajami, która doskonale wie co robi. A to mi się baardzo podoba.

6 komentarzy:

  1. Jest dobrze- słyszałam o wszystkich książkach wymienionych przez Ciebie (chociaż czytałam tylko 4) (ćsii). U mnie największym i jedynym mistrzem są "Zwiadowcy" (znasz?),ale uwielbiam też "Dawcę", "Diabelskie Maszyny" czy "Percy'ego Jacksona".
    Okej,ja już kończę- powodzenia w prowadzeniu bloga! Postaram się tu często wpadać ;)
    Pozdrawiam :)
    PS zapraszam na http://czytam-pisze-recenzuje-polecam.blogspot.com (mój blog, też niedawno zaczęłam go prowadzić). Trzymaj się! ;3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie z wymienionych książek kojarzę, co prawda ,,Zwiadowców'' nie miałam okazji przeczytać ale planuję to zmienić.
      Dziękuję za miłe słowa :D

      Usuń
  2. No, czekam na kolejny post :> <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie kończę "Wróć jeśli pamiętasz" i jest świetne ^^ i Igrzyska tez lubię! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam wspomnienia Adama z koncertów <3 No i ten moment na samym końcu. Zakochasz się jak ja <3

      Usuń